بررسي چند روش ساده و عملي اطلاع رساني عمومي در سطح جامعه - ۱


روش هاي زيادي براي رساندن يک پيام به کل جامعه وجود دارد. اين اطلاع رساني عمومي بايد طوري انجام شود که همه نوع مخاطبي را در جامعه بتواند جذب کند و اميد را هم در دل همگان زنده نگه دارد. در زير به برخي از اين روش هاي ساده اطلاع رساني عمومي اشاره مي شود که انجام آن از عهده هر کسي بر مي آيد. پس در انجام آنها کوتاهي نکنيد. تاريخ انقضاي اين روش ها تا زمان رسيدن به آزاديست و تا آن هنگام هرگاه که شما تصميم به اجراي اين شيوه از مبارزه را براي مقابله با ديکتاتور و ديکتاتوري بگيريد ارزشمند است و جاي تقدير و تشکر فراوان از شما هموطن آگاه و خردمند را دارد. اما توجه داشته باشيد که زمان طلاست. هر چه زودتر، بهتر. پاينده باشيد.

  • ساخت الگو براي ديوار نويسي با اسپري هاي رنگ سبز
بدون شک زيبايي در امر تبليغات بسيار تاثير گذار است. در اينجا يک روش معمول براي ديوار نويسي، که همراه با سرعت و زيبايي بيشتري است آموزش داده مي شود.

وسايل لازم:
1- کاغذ
2- ماژيک
3- قيچي
4- تيغ موکت بري
5- يک يا چند فيلم راديولژي مستعمل متناسب با طول و عرض شعار مورد نظر.
6- اسپري سبز رنگ

روش کار:
1- اگر خط زيبايي نداريد، ابتدا شعار خود را با خطوط نستعليق يا کتابي در کامپيوتر، با فونت هاي درشت، نوشته و روي يک يا چند برگ کاغذ پرينت بگيريد.
2- اطراف اضافي نوشته خود را توسط يک قيچي يا تيغ موکت بري ببريد.
3- نوشته مربوطه را روي يک فيلم راديولوژي مستعمل چسبانده و محدوده آن را با ماژيک رنگي مشخص کنيد.
4- حال با تيغ موکت بري "بخش داخلي نوشته" را از فيلم راديولوژي حذف کنيد. دقت کنيد که در حروف بلند "کمر بند ارتباطي" بين دو سمت يک حرف ايجاد کنيد تا هنگام قرار دادن روي ديوار حرف از شکل استاندارد خود خارج نشوند. مثلا در وسط حرف "ب کشيده" به عرض دو ميليمتر از فيلم راديولوژي را نگه ميداريم. و از دوسمت آن بقيه سطح فيلم را با تيغ حذف مي کنيم.
5- در گام آخر، شابلون تهيه شده را بر روي سطح مورد نظر گذاشته و با اسپري نمودن تدريجي رنگ سبز، کار نوشتن را انجام دهيد. رنگ سبز بايد در هر مرحله از کار بسيار اندک و جزئي پاشيده شود تا زيادي رنگ، سبب ريزش و بهم ريختگي نوشته شما به ويژه در سطوح عمودي نگردد.
اکنون اولين الگوي خود را با اين مضمون تهيه کنيد:
راي من کو؟


قوانين ديوارنويسي
هدف: اميدوار ماندن و جذب نیروهای مردمی بیشتر برای جنبش

برای رسیدن به این هدف باید:
- شعار تند و فحش خصوصاً ننويسيد.
- با رنگ سبز، جملات منفي ننويسيد.
- روي ديوار مردم و اموالشان چيزي ننويسيد.
- روی سنگ ساختمان‌ها ننويسيد، جاهايي که نمي‌شه رنگ کرد.
- جاهاي تابلو ترجيحاً ننويسيد.
- مراقب باشيد دست‌هاتون رنگي نشه که شناسايي نشويد.

چرا شعار مثبت مي‌نويسيم؟
نظر يکي از بچه‌ها، من که خوشم اومد:
مي‌گويند روزي مادر ترزا را به يک راهپيمايي بر ضد جنگ دعوت مي‌کنند اما او نمي‌پذيرد. وقتي علت را جويا مي‌شوند، مي‌گويد: «شما عنوان راهپيمايي خود را به راهپيمايي براي صلح عوض کنيد، من شرکت مي‌کنم. چرا شما تلاش مي‌کنيد براي نفي بَدي؟ زيرا بَدي نياز به نفي ندارد. براي صلح و هر چه خوبي تبليغ کنيد. وقتي فرهنگ صلح رايج شد خود به خود جنگ از بين مي‌رود.» وقتي مثبت مي نويسيم، يعني اين که هدفي بلند مدت داريم. مثبت شعار دادن، مثبت انديشي به همراه مي‌آورد. تاريکي به خودي خود وجود ندارد، وقتي نور نباشد تاريکي است. وقتي مثبت شعار مي‌دهيم، يعني بر جامعه نور مي‌تابانيم.
شعار مثبت، منطق و محبت همراه دارد. اما منفي خشونت و کينه. طرف ما هرچه قدر هم که سنگدل باشد، با محبت و شعارهاي مثبت نرم مي‌شود، به انديشه فرو مي‌رود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

دیوارنویسی جنبش سبز۲ -۹ خرداد ۱۳۸۹