بررسي چند روش ساده و عملي اطلاع رساني عمومي در سطح جامعه- ۲

  • ديوار نويسي هوشمند
اين روش از ديوار نويسي کار واقعا تحسين برانگيزي به حساب مي آيد و تاثير بيشتري در مخاطبان ايجاد مي کند و لبخند رضايت را بر لبان شهروندان جاري مي کند. در اين روش کافيست با دستکاري در جمله هايي که قبلا بر روي ديوارها براي تبليغ يا ارشاد نقش بسته شده اند، جملات جديدي را خلق کنيد:

خطر ريزش نظام!
به همين راحتي شما هم مي توانيد با نگاشتن چند کلمه کوتاه به جمع ديوار نويسان هوشمند بپيونديد!
  • پخش اعلاميه‌هاي جمع و جور
چجوری؟

- بچسبانيم (با سوزن، نوار چسب):‌ به نانوايي، تلفن عمومي، تابلو اعلانات مجمتع مسکوني، دانشگاه، اداره، پشت صندلي، شيشه، ايستگاه اتوبوس
- قرار بدهيم جايي: پيشخوان تلفن عمومي، نيمکت پارک، صندلي تاکسي، اتوبوس، مترو، خودپرداز ATM (حتما مراقب باشيد محلي را که بر روي آمواظب کار مي کنيد مجهز به دوربين مدار بسته نباشد تا گير نيافتيد)

- بدهيم به کسي: تو اتوبوس پخش کنيم تا دست به دست خوانده شود، با مترو (به آدم‌هاي مطمئن بدهيد)

  • تهيه‌ اعلاميه جمع و جور و خلاصه
کسي حال ندارد بيانيه‌ طولاني را بخواند، در ضمن يادش هم نمي‌ماند. پس نکات مهم يک بيانيه را در مي‌آوريم، تيتر وار، نه لزوماً عين متن، و سپس در سطح گسترده پخش مي کنيم. يادتون باشه:

کم گوي و گزيده گويْ چون دُر، تا زِ اندک تو جهان شود پُر

با نرم افزار Word، يک جدول ۲ ستونه و ۳ سطري درست مي‌کنيم، در سايز ورق A4 . نکات مهم را توي يکي از خانه‌هاي جدول مي‌نويسيم با تيتر مناسب. خوب که شد، اون را توي بقيه خانه‌هاي جدول کپي مي‌کنيم. پرينت مي‌گيريم، مثلا در 40 صفحه.
با خط کش، خانه‌ها را مي‌بريم. از هر برگه، ۶ تا اعلاميه‌ ۱۰ سانتي در مي‌آيد. خيلي مي‌شه....
چقدر قشنگه که آدم چهارتا کلمه.... چهارتا سطر بنويسه و يک دنيا حرف توش بزاره ....

  • كاربرد روبان
توي منزل روبان‌ها را به تکه‌هاي بيست سانتي ببريم، بگذاريم توي کيف. چندتايي هم توي جيب. هرجا راه دست بود، فوري يک گره..... تمام.
گاهي به بهانه پيدا کردن چيزي توي کيف، مي‌شه کيف را تکيه داد به نرده يا جايي و از اون زير روبان را بست. ساده است. روز و شب، مرد و زن هم، پير و بچه‌ هم نداره، و البته زيبا.



«بررسی چند روش ساده و عملی اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه-۱

2 نظرات:

ناشناس گفت...

خیلی از وبلاگها و سایتهای دولتی هر کامنتی رو بدون چک کردن نشون میدن. اگر ipتون طوری نیست که مشکلی براتون درست شه میتونین کامنت بذارین. مثلا:

http://tebyan-gilan.ir

شاگردک گفت...

به این میگن خلاقیت سبز!

ارسال یک نظر

دیوارنویسی جنبش سبز۲ -۹ خرداد ۱۳۸۹