بررسي چند روش ساده و عملي اطلاع رساني عمومي در سطح جامعه - ۵

"تاريخ انقضاي اين روش تا زمان رسيدن به آزاديست و تا آن هنگام هرگاه که شما تصميم به اجراي اين شيوه از مبارزه را براي مقابله با ديکتاتور و ديکتاتوري بگيريد ارزشمند است و جاي تقدير و تشکر فراوان از شما هموطن آگاه و خردمند را دارد. اما توجه داشته باشيد که زمان طلاست. هر چه زودتر، بهتر. پاينده باشيد"
وقتی یک اسکناس شعار نویسی شده به دستم می رسد
احساس دلگرمی عمیقی می کنم.


و اين يعني اميد
اسکناس تنها رسانه ايست که 24 ساعت شبانه روز در دست همه افراد جامعه در حال رد و بدل شدن است. همين الان بلند شده و هرچه اسکناس در منزل داريد را با شعارهاي سبز مورد مهرورزي قرار دهيد. اصلا نگران اين نباشيد که اسکناس سرمايه ملي است و نبايست به آن آسيب رساند و از اين حرف ها.... بهترين سرمايه هاي اين مملکت جوان ها و زنان و مردانش هستند که حکومت خون با گلوله از اونها پذيرايي ميکنه و .... پس اصلا حس ترحم نسبت به اسکناس نداشته باشيد. در ضمن ايرانمان را که پس گرفتيم آنوقت يک دانه از اين اسکناس ها را هم در دست نخواهيم گرفت، همه آنها سوزانده مي شوند و به جاي نقوش ضحاکان بر روي آنها اسکناس هايي با نقوش زيباي برگرفته از فرهنگ کهن سرزمين سبزمان جايگزين مي شود.

به اين ترتيب اگر تعداد افرادي که به شعار نويسي بر روي اسکناس در جنبش سبز مشغول هستند را هم حداقل 1 ميليون نفر برآورد کنيم، هر نفر بايد در حدود 1000 قطعه اسکناس را شعار نويسي کند تا بتوانيم رکورد شعار نويسي بر روي اسکناس را با تعداد 1 ميليارد اسکناس شعار نويسي شده براي اولين بار در ايران بشکنيم! و اسکناس ها را حاوي پيامهاي آزادي و عدالت کنيم.
اسکناس رسانه ماست. دست در دست يکديگر اسکناس هاي اطرافمان را بايد شعار نويسي کرد.
بهترين راه برنامه ريزي است. مثلا مانند برنامه ورزش روزانه، عهد ببنديد با دوستان خود که هر کدام روزي 20 عدد اسکناس را هر جور شده شعار نويسي کنيد و روانه بازار مصرف نماييد.
  • مزاياي شعار نويسي بر روي اسکناس
- اسکناس خود به خود پخش میشود، حتی به دست حامیان و هواداران حکومت.
- پيام شما بر روي اسکناس بدون هیچ هزینه ای شهر به شهر و روستا به روستا به همه جای ایران حتی دورافتاده ترین نقاط میرود و بدون هیچ مانع و سدّی به درون خصوصی ترین حوزۀ زندگی افراد نفوذ میکند.
- اسکناس مثل اس ام اس و سایت و روزنامه و شبکۀ ماهواره ای نیست که نهادهای حکومتی بتوانند آن را مسدود، فیلتر، یا توقیف کنند و یا به صورت سیستماتیک روی آن پارازیت بیندازند.
- شیوع آن در کل ایران یکنواخت است، و دایرۀ مخاطبان آن همۀ اقشار را در بر میگیرد، برخلاف روزنامه ها، سایتها و... که نه همه به آنها دسترسی دارند و نه گستردگی اش در همه جای ایران به یک اندازه است. اکثر روستاهای ما از روزنامه و اینترنت محروم اند. و اسکناس را همه دارند.
- این کار وقتی به صورت گسترده و موجوار شایع شود امکان ردیابی و شناسایی وجود ندارد و کاملا ایمن است.
ــ فعالیت وقتگیری نیست و تقریبا هیچ هزینه ای بر نمی دارد.
ــ همه میتوانند در این کار به راحتی شرکت کنند. دکتر، مهندس، پرستار، معلم، راننده، بازاري، خانه دار، پير و جوان و ...


  • نکات مهم در شعار نويسي بر روي اسکناس
- جملات با مسما و زيبا و داراي اثربخشي بالا خلق کنيد و در شعارهايتان به کار ببيريد. اين برعهده ذهن خلاق شماست که تا چه اندازه مي تواند در اين راستا قدرت مانور داشته باشد.
- برای تشخیص اسکناس شعاردار، کارمند بانک نمیتواند از دستگاه شمارشگر استفاده کند. پس او باید اسکناسها را با دست بشمرد. ولی در هنگام شمارش اسکناس با دست همیشه گوشه بالا یا پایین اسکناس دیده میشوند. بنابرین اگر شعار نویسی در وسط اسکناس باشد (ترجیحا به صورت عمودی)، کارمند بانک متوجه آن نخواهد شد.
- مطالب را با خط خوش و خوانا بنویسید (ننوشتن بهتر از بد نوشتن است).
- در نوشتن فرقی بین اسکناس ریز و درشت نیست؛ از این لحاظ ارزش اسکناس 50 تومانی و پنج هزار تومانی یکسان است.
- شعارها را بر روی قسمتی از اسکناس بنویسید که زمینۀ سفید و روشن دارد تا کاملا به چشم بیاید.
- ترجیحا از رواننویس خوشرنگ یا ماژیکهای نازک مخصوص سی دی و یا خودکارهای پررنگ استفاده کنید. (و ترجیحا سبز پررنگ)
- روی هر اسکناس آنقدر ننویسید که در نگاه اول زیاد غیرعادی و شلوغ به نظر برسد و نتوانید آنرا به کسی بدهید. حداکثر دو جای اسکناس را بنویسید و آنهم طوری باشد که بتوانید آنرا براحتی به هر کس بدهید.
- از هر فرصت و فراغتی برای نوشتن روی اسکناسها استفاده کنید و سعی کنید هر شب (با صرف چند دقیقه وقت) تعدادی اسکناس برای فردا آماده کنید تا حتی الامکان اسکناس ننوشته به کسی ندهید (میتوانید اوقات فراغت خودتان را به این کار اختصاص دهید). همچنین میتوانید یک قلم همراه خود داشته باشید تا هرجا لازم شد برای این کار از آن استفاده کنید. هیچ اسکناسی را ننوشته باقی نگذارید.
- مهم همّت بلند و تداوم کار است. این کار باید از این به بعد جزء کارهای روزانۀ ما قرار گیرد و مثل غذاخوردن به آن عادت کنیم تا نتیجۀ کامل داشته باشد. ما به دنبال یک هدف بلندمدت هستیم که نتیجۀ آن هم ماندگار است. نکند به گمان اینکه این کار اثر آنی و فوری ندارد سُست شویم. ما می خواهیم مردم را آگاه کنیم، زیرا همین آگاهی درمان تمام بیماری های فرهنگی و سیاسی کشور ماست. میگویند "ملت آگاهند" اما در حقیقت از آگاه شدن ملّت میترسند، و شاهد آن بستن سایتها و روزنامه ها و دستگیری روزنامه نگاران و خبرنگارانی است که میخواهند مردم را از واقعیّات جاری کشور آگاه کنند، و نیز با ممنوع کردن ماهواره، مانع گردش آزاد اطلاعات میشوند. رمز پیروزی ما آگاه شدن مردم است. ما میخواهیم اعتراض مدنی خود را به گوش تک تک مردم و صاحبان قدرت برسانیم. برای این کار به سه عامل زمان، پشتکار، و حوصله نیاز داریم.



«بررسی چند روش ساده و عملی اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه-۴
«بررسی چند روش ساده و عملی اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه- ۳
«بررسی چند روش ساده و عملی اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه- ۲
«بررسی چند روش ساده و عملی اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه- ۱


7 نظرات:

يك ايده گفت...

كارت خوبه

ايده برچب رو هم بررسي كن
برچسب هاي آ4 كه همه لوازم تحريها دارن
اونايي كه پرينتر ندارن با ماژيك روش بنويسن بعد به قطعات كوچيك در بيارن و همراه خودشون چندتا داشته باشند ، تو مترو اتوبوس ديوار پله برقي نانوايي ! همه جا بچسبونيم

چیز گفت...

خوب ه. فقط دیگه زیاد توضیح نده. هر چیزی باید متناسب با چیزش باشه. تحلیل جنبش سبز در یک سال گذشته نیست که یه کیلومتر نوشتی براش. توی چند تا جمله خلاصه کن. ضمن این که این پست نهایتن یه روز دیده بشه. اگه می‌خوای تاثیر داشته باشه باید عکس بذاری به صورت مداوم. نه این که هی التماس کنی بنویسید، بنویسید که تاثیر خوبی هم نداره.

ناشناس گفت...

خط زدن کلمه اسلامی روی اسکناس ها یک تاثیر بنیادی و کابوس وار روی رژیم خواهد داشت و نشان دهنده جدایی دین از سیاست می باشد.

در عین حال یک کار ساده و بودن اثر دست خط می باشد.

ناشناس گفت...

خط زدن کلمه اسلامی روی اسکناس ها یک تاثر بنیادی و کابوس وار روی رژیم خواهد داشت و نشان دهنده جدایی دین از سیاست می باشد.

ناشناس گفت...

من چند ماه اسکناس نویسی کردم ولی چون فکر می کردم تعدادمون کمه بی خیال شدم.ولی این متن رو که خوندم ازهمین حالا شروع مت کنم.

miresabz گفت...

چیز عزیز من با این پست ها کسی رو نمیخوام مجبور به انجام کاری کنم.فقط خواستم اگه کسی یادش رفته یا اگه کسی ندیده باشه با دیدن اینا راهشو یاد بگیره.همینو بس.

miresabz گفت...

یه ایده عزیز اگه پست های قبلیمو دیده باشی من خیلی زیاد روی برچسب نویسی تاکید کردم.سبز باشی

ارسال یک نظر

دیوارنویسی جنبش سبز۲ -۹ خرداد ۱۳۸۹